dinsdag 13 januari 2009

Blaarmeersen

Ik dacht even dat ik me van stad vergist had, toen ik door het Weinertparkje in m'n buurt wandelde. Ik stootte er op precies hetzelfde fluogeelappelblauwzeegroene speeltuig als aan de vijver van de Blaarmeersen. Ook een metalen pingpongtafel siert het park (zoals vlakbij de Gentse aanlegplaats voor waterpedalo's), maar helaas valt er nergens een ondoorgrondelijk doolhof te bespeuren.

Wat verderop op de wei doemde een licht absurde sculptuur op van een jongeman die ligt te zonnebaden in de sneeuw. Dit bronzen kunstwerk bleek 'Lesender Knabe' van de Berlijnse beeldhouwer Goettsche te zijn. Het was me niet opgevallen, maar de knaap leest inderdaad een boek of strip in het roste gras.

's Zomers bladert het ongetwijfeld aangenamer op deze Plage Tatoeage.