vrijdag 29 mei 2009

Trio Penotti

Een weinig nostalgie overviel me toen ik recentelijk door mijn favoriete Pennymarkt karde. Mijn in bloesemthee ondergedompelde madeleintje was een kleurrijke bokaal Duo Penotti.

Nochtans kan ik mezelf bezwaarlijk een liefhebber van bruin-witte duo-chocopasta noemen. Hoe zorgvuldig het lepelen ook moge geschieden, vanaf de eerste snee roggebrood vormt zich een walgelijke prak die ik niet zonder dwang door mijn strot geramd krijg.

Deze Duo Penotti bood echter een revolutionair uitgekiend smakenpalet. In de bokaal was niet alleen witte en bruine choco gespoten, maar ook een streep met bananensmaak. Trio Penotti, eat this!

Hete zomers lang werd de spits rijmende slogan "Duo Penotti, twee kleuren in een Pottie" tegen mijn trommelvlies gejaagd. Maar nooit eerder zag ik zo'n pot Penotti, en nooit eerder hoorde ik het originele lied ter promotie van dit erg kleinschalige Hollandse chocomerk.

De campagne leeft verder op het internet. Ik betwijfel evenwel of het spotje met licht racistisch randje nu nog zou toegelaten worden.