zondag 9 november 2008

Check Point Curry

Aan de uitgang van S-Bahnhof Friedrichstraße zag ik een Imbiss met de originele naam 'Check Point Curry'. Deze eettent bevindt zich langs de Spree, op een paar honderd meter van Duitslands belangrijkste politieke instellingen en vlakbij de sjieke wijk rond Unter den Linden.

Het kraam is een kubusvormige container die aan een bouwwerf plakt. Zo zie je rechtsboven nog een glimp van een stelling en linksachter twee (mooiere) werkcontainers op elkaar.

Onder de gesponsorde parasol hangt een verkeersbord (parkeerverbod...) dat wellicht nog deel uitmaakt van de werf. De verlichting op het 'terras' komt van een tl-buis, die misschien ook tot de werfverlichting behoort. Ik veronderstel dat het niet-afsluitbare terras, inclusief drankfrigo, elke dag ergens wordt binnengezet.

Dankzij een golfplaat worden klanten beschermd tegen regen en vallende bakstenen. Het harde plastieken scherm aan de rechterkant van de toog zet de klanten uit de wind, maar komt jammer genoeg los. Waar de diagonale afvoerbuis naartoe loopt, blijft een mysterie.

Aan wervende reclame is in elk geval gedacht. De uitbaters krijtten immers de prijs van de koffie (0,50 euro) op het houten brico-paneel vooraan. Een crimineel schreef daarboven kleintjes 0,2, maar was zo attent dat ook in krijt te noteren. Het rode reclamepaneel aan de zijkant van de container hangt scheef.

Ik vraag me af hoe de container er aan de binnenkant uitziet, en nog meer hoe de worsten smaken... Ik had helaas geen honger. Hoe zou dat toch komen?