maandag 29 september 2008

Aldi

Dankzij Het Laatste Nieuws leren we meer over het koopgedrag van Wart De Bever. Deze goede Vlaming blijkt - tussen het incasseren van kaakslagen door - al 20 jaar in de Aldi rond te karren.

Wart: "Is daar iets mis mee? Of bedoel je nu dat we dat uitspelen om ons een volks imago aan te meten? Mensen die neerkijken op mensen die in de Aldi winkelen, moeten nooit meer voor mij stemmen."

Ik zie Wart met een Karlsquell voor tv, Panda-worstje in de hand. De kinderen drinken River-limonade en grabbelen in een zakje Pirato-chips. Zijn Veerle nipt aan een glaasje Liebfraumilch.

In Berlijn zal ik Wart niet tegen het lijf lopen. Ook al zijn hier meer dan honderd Aldi's, naast de vele Netto's en Penny's. Ik ga lekker naar Lidl. Vanop m'n balkon heb ik een verrukkelijk zicht op hun gracieuze logo. Jammer genoeg kan ik net niet zien hoeveel volk er aan de kassa staat.